کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی انتخاب نام دامنه Ùˆ تاثیر آن بر بهبود سئو سایت
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

تکنولوژی / مجله تکنولوژی . دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته / هایک ویژن / تی وی تی / دوربین مداربسته هایک ویژن و تی وی تی / تکنولوژی / اخبار تکنولوژی

بازدید : 261
يکشنبه 16 آذر 1399 زمان : 18:50

آدرس سایت باید کوتاه ساده و قابل فهم باشد. در نوشتن نام دامنه ما دو اصطلاح قابل خواندن برای ماشین و قابل خواندن برای انسان را داریم. در هنگام انتخاب نام دامنه، باید آنرا بصورت قابل فهم برای کاربران بنویسید. آدرس های کوتاه و ساده راحتتر حفظ شده و در یاد می مانند. اگر کاربر با آدرسی مواجه شود که بسیارطولانی بوده و درون آن کاراکترهای غیرقابل فهم باشد، احتمال کلیک کردن روی چنین دامنه ای بسیار کمتر از یک دامنه کوتاه و قابل فهم است. بنابراین میتوان گفت که نام دامنه یکی از عوامل موثر بر روی ctr یا نرخ کلیک است.

مثال : با سایتی با آدرس زیر مواجه میشود :

http://www.example.com/folder/1/1089257/X1/000023a.html

احتمال اینکه روی چنین لینکی کلیک کنید بسیار کم است. از طرفی اگر به سایت اصلی اطمینان هم داشته باشید، باز هم ممکن است بخشی از لینک را کپی نکنید. بسیاری از لینک های طولانی توسط کاربران بصورت ناقص کپی می شوند و نهایتا کاربر را به صفحه 404 هدایت می کنند.

حتی هنگامی که کاربران از لینک برای ورود به آدرس سایت شما استفاده می کنند، داشتن نام دامنه مناسب کمک می کند کاربران و حتی موتور های جستجو راحتتر با آن ارتباط بر قرار کنند.

نام دامنه و تاثیر بر سئو

نام دامنه سایت در گوگل نمایش داده میشود

صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل شامل چند بخش است، بخش اول: عنوان سایت است که به سایت شما لینک شده است. قسمت دوم نام دامنه شما است. بخش سوم توضیحات سایت شما است. که قسمتی از محتوای سایت که با عنوان سایت مرتبط است را نمایش میدهد. بنابراین کاربران در صفحه نتایج جستجو، نام دامنه شما را مشاهده می کنند. به این ترتیب نام دامنه مناسب می تواند باعث بیشتر شدن بازدید سایت شما از گوگل شود.

انتخاب نام دامنه و نمایش نام در گوگل

اگر میخواهید از بهینه بودن نام دامنه و آدرس دهی صفحات خود اطمینان حاصل کنید، از ابزارهای وب مستر استفاده کنید. در وب مستر ابزار dynamic برای این منظور طراحی شده است. توضیح کار با این ابزار در این مقاله ممکن نیست، ولی میتوانید در آدرس https://support.google.com/webmasters/answer/76329 اطلاعات کاملی برای نحوه کار با این ابزار بیابید.

راه های انتخاب نام دامنه مناسب برای سایت

نام دامنه سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. هنگامی که برای سایت های فارسی نام دامنه ای را انتخاب می کنید. باید بدانید که اگر نام انتخاب شده فینگلیش است، حتما تنها یک املای درست برای آن وجود داشته باشد. در این قسمت راه کار های انتخاب نام دامنه مناسب را بررسی خواهیم کرد.

در مقاله اسم سایت را چگونه انتخاب کنیم؟ توضیحاتی در باره نحوه انتخاب اسم سایت داده ایم بنابراین در این مقاله ضمن اینکه بر اساس ادامه ای بر موارد گفته شده در آن مقاله مطالب خود را تنظیم می کنیم. از موارد موجود در آن مقاله صرفا بصورت تیتروار عبور خواهیم کرد،تا از تکرار خود اجتناب کنیم.

انتخاب عنوان اصلی سایت:

در انتخاب عنوان اصلی باید از واژگانی استفاده شود که برای کاربران ساده و قابل فهم باشد و با محتوای سایت در ارتباط باشد.

در انتخاب نام سایت از موارد زیر بپرهیزید:

  • آدرس های طولانی Ú©Ù‡ در آنها نام Ùˆ اعداد به کار رفته است.
  • استفاده از آدرس صفحات بی معنی مانند Page1
  • از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در نام دامنه
  • به ساختار پوشه های خود از قبل فکر کنید

اگر سایت شما چند زبانه است، یک زبان اصلی دارد. برای زبان اصلی سایت یک پوشه جدا ایجاد نکنید که کارربران برای مشاهده سایت به آن ریدایرکت شوند. برخی کاربران از تاریخ و مانند آن در ساختار آدرس استفاده می کنند، که بجز طولانی کردن آدرس مزیت دیگری ندارد. زیرا که این ساختار در آرشیو سایت موجود است و دیگر نیازی به تکرار آن در صفحات سایت وجودندارد. بنابراین قبل از اینکه در سایت خود پوشه جدیدی اضافه کنید. مطمئن شوید، دلیل قانع کننده ای برای اینکار وجود دارد. اگر چندین صفحه دارید که محتوای مشابهی دارند، میتوانید آنها را درون یک پوشه دسته بندی کنید.

هنگام ایجاد ساختار درختی سایت خود از موارد زیر بپرهیزید:

  • استفاده از نام های بی معنی در نام پوشه ها Ùˆ تعداد زیاد پوشه مانند : /dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.htm
  • قرار دادن صفحات بی ارتباط سایت در یک زیر شاخه مشترک

وجود چندین آدرس برای یک صفحه ممنوع

اهمیت ممنوع بودن این کار بحدی است که به آن یک عنوان جدا اختصاص داده ایم. در هاست خود به کمک تنظیمات 301 برای ارجاع دادن تمام کاربران یک صفحه به یک آدرس استفاده کنید. مثال کاربران نتوانند هم با www و هم بدون آن به سایت شما درسترسی داشته باشند. بلکه کابرانی که آدرس شما را بدون WWW تایپ می کنند به صفحه با WWW منتقل شوند.

وجود چند آدرس برای یک دامنه

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

نکاتی دیگری که در انتخاب نام دامنه باید از آنها بپرهیزید عبارتند از :

  1. داشتن یک صفحه با امکان اتصال از دامنه اصلی و زیر دامنه
  2. بکار بردن حروف بزرگ در نام دامنه.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی قیمت طراحی سایت

یک چالش انتخاب نام دامنه

در این قسمت به چالشی بپردازیم که بتوانیم طی آن تمام موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دهیم. قبل از خواندن این بخش مقاله چگونه یک نام دامنه مناسب و جذاب انتخاب کنیم؟ را بخوانید. زیرا در این مثال ما به آن مقاله ارجاعات بسیاری خواهیم داشت.

فرض کنید که میخواهیم برای یک سایت آموزشی نامی را انتخاب کنیم.

دامنه های مد نظر مشتری به این صورت ارائه شده اند :

Daneshwebgah , Daneshmana ,darsweb,…

از بین این دامنه ها کدام یک را انتخاب می کنید. چرا دامنه ای مانند dars7 را بجای این دامنه ها انتخاب نمی کنید. از میان سه دامنه ای که مشتری در میان آنها شک دارد. دانش وبگاه قبلا ثبت شده است، ولی اگر تصور کنیم که این دامنه آزاد است. از این سه دامنه بد ترین انتخاب خواهد بود، زیراکه تلفظ آن سخت است. تعداد کلماتش بیشتر از دو گزینه دیگر است و واژه وبگاه کلا واژه ای است که بندرت مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین از این انتخاب می گذریم.

دانش مانا : مانا در انگلیسی و فارسی معنی دارد ولی دانش تنها در فارسی با معنی است ولی این امر مشکلی ایجاد نمی کند. دانش مانا تنها با یک املا نوشته میشود. تعداد کلمات آن کم است و به یادسپردن آن برای کاربران راحت است. اگر بخواهیم ایرادی بر این نام بگیریم، باید بگوییم که دانش مانا بدلیل حذف کسره ربط در نام راحتی تلفظ و قابلیت برند شدن را تقلیل داده است.

درس وب: وب واژه ای انگلیسی و درس واژه ای فارسی است و درس وب در کل واژه ای بی معنا است. به این ترتیب این واژه هم نسبت به دیگر واژه ها از رتبه کمتری برخوردار است.

اما چرا این سه واژه را انتخاب کرده ایم. اینها اولین کلماتی است که معمولا هر کسی به آنها فکر می کند. هدف ما از بیان این واژه ها و نفی آنها این است که بگوییم با اولین انتخاب های خود، تصمیم نهایی برای نام دامنه را اتخاذ نکنید. انواع حالات مختلف را بررسی و گرداوری کنید. مطمئن شوید نمی خواهید، در نام خود از عناوینی تک واژه ای، مانند نام خانوادگی خود استفاده کنید.

چرا نام 7dars را برای این سایت انتخاب نکنیم. نام 7dars نام ساده ای است و میتوان براحتی آن را برند کرد. ولی یک مشکل در این نام این است که، این نام تقلیدی از نام یک سایت معتبر آموزشی در ایران است و قطعا هرگز از نام برند اصلی بزرگتر نخواهد شد. زیرا این شباهت نام مانع بزرگتر شدن آن از نام اصلی خواهد شد.

در مقاله دامنه خوب را چگونه انتخاب کنیم؟ ابزارهای آنلاینی برای انتخاب نام دامنه مناسب را معرفی کرده ایم که میتوانید از آنها برای انتخاب نام دامنه خود بهره بگیرید.

تاثیر انتخاب نام دامنه در نتایج جستجو

در انتخاب نام دامنه خود از مخفف ها استفاده کنیم یا خیر

بسیاری برندها از نام های مخفف برای نام دامنه خود استفاده کرده اند. استفاده از حروف اول نام شرکت به انگلیسی یکی از روش های تعیین نام دامنه است. قبل از اینکه از مخفف ها برای تعیین نام دامنه خود استفاده کنید، چند نکته را بخاطر داشته باشید. تلفظ کلمات برای کاربران آسان باشد. حروف را طوری انتخاب کنید که محفف آن معنا و مفهومی را القا کند. از بکاربردن واژه هایی که در کنار هم سخت تلفظ میشوند خود داری کنید. الزامی برای بکارگیری حروف اول نام شرکت خود ندارید سعی کنید واژه مخفف را طوری انتخاب کنید که براحتی حفظ شوند. داشتن آهنگ در این مخفف ها بسیار مهم است. مثلا حروف TG در وسط نام مخفف بسیار ساده و روان تلفظ میشوند. از بکار گیری نام های مخففی که معنا و مفهوم تمسخر آمیزی را یادآور شوند خود داری کنید. قبلا مثال سَمبل برای یک گروه موسیقی را ذکر کرده ایم.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

سابقه دامنه چه تاثیری در سئو سایت دارد؟


سابقه دامنه شامل اطلاعات متفاوتی در باره دامنه از مشخصات فرد ثبت کننده دامنه تا اطلاعات DNS دامنه است این اطلاعات عموما قابل ویرایش بوده و اطلاعات ثابتی نیستند. از این رو در این مقاله به تنها عامل ثابت در سابقه دامنه یعنی سن دامنه خواهیم پرداخت و اهیمت و یا عدم اهمیت آن در سئو را بحث خواهیم کرد.

سن دامنه از زمانی که جان مولر کارمند سازمان دولتی، فناوری اطلاعات آمریکا، که به استخدام گوگل در آمده بود و در تویتی در پاسخ به سوال: آیا سن دامنه در رتبه سایت مهم است، گفته بود : نه ! مورد بحث و گفتگوی بسیاری قرارگرفت. صحبت های مت کاتس کارمند دیگر از گوگل در یوتوب و اظهار نظرش در باره تاثیر و عدم تاثیر سن دامنه در نتایج جستجو، بحث اهمیت سن دامنه یا سن دامنه را داغتر کرد.

به عنوان شخصی که مسئول تحقیق در باره تاثیر سن دامنه در رتبه گوگل بود. میدانستم که چنین تحقیقی راه رفتن روی لبه تیغ است. برای دریافتن نحوه کارکردن الگوریتم گوگل باید شواهدی از نتیجه این الگوریتم ها را باهم مقایسه می کردم تا نتیجه قابل عرضه باشد. در این بین صحبتی از جان مولر توجهم را جلب کرد. او گفته بود، گوگل به کاربران به عنوان مرجعی برای اهمیت دادن و یا اهمیت ندادن به سن دامنه نگاه می کند. این صحبت جان مولر برای من بسیار پر معنا بود. از سال 2014 شاهد آن بودیم که الگوریتم های گوگل از عمل بر اساس یک شیوه رباتیک خاص به سمت عمل بر اساس رضایت مندی مخاطب قدم گذاشته اند. الگوریتم هایی که مالکان سایت می توانستند به فریبند حذف شده و یا جای خود را به الگوریتم های هوشمندتری دادند که ضمن بررسی عوامل مختلف در سایت، تاثیر این عوامل بر عملکرد کاربر را هم می سنجیدند.

اگر این صحبت درست باشد، بزودی شاهد این خواهیم بود که تنها سایت هایی در نتایج بالای گوگل می مانند که واقعا مخاطب بالایی دارند.

سن دامنه

اگر دامنه ای منقضی شود و بعد از مدتی دوباره راه اندازی شده و سایتی روی آن بارگذاری شود. آیا سایت بازگذاری شده باید از رتبه سایت قبلی برخوردار باشد؟ مسلما پاسخ شما خیر است. گوگل هم پاسخش خیر است. بنابراین اگر سایت برایتان مهم است مراقب زمان انقضای تاریخ آن باشید. اگر دامنه شما منقضی شود. تمام زحماتی که برای سئو آن کشیده اید ازبین میرود.

چرا سن دامنه از نظر سئو مهم است

یک دامنه را در نظر بگیرید که چند ماهی از تاسیس آن میگذرد. این دامنه بصورت پیشفرض تعداد زیادی مطلب و مخاطب ندارد و به همین دلیل برای کلمات کلیدی اصلی نمی تواند جایگاه خوبی به خود اختصاص دهد. حالا اگر این دامنه، مقالات متعدد با کیفیت تولید و مخاطبان واقعی بسیاری هم به آن رجوع کنند چطور؟ دیگر دلیلی برای عدم دریافت رتبه بالا در گوگل وجود ندارد و این دامنه هم مانند سایر دامنه ها مورد بررسی قرار گرفته تا جایگاه آن در نتیجه جستجوی گوگل مشخص شود.

این امر دلیل این موضوع است که، بسیاری از سایت های تازه تاسیس براحتی از سایت های کهنه کار جلو زده اند و رتبه های بهتری به خود اختصاص داده اند.

سن دامنه مهمترین بخش از گزارش سابقه دامنه

گوگل چه عواملی را برای تعیین رتبه دهی به یک سایت کم سابقه در نظر میگیرد

تعداد بک لینک ها : بله اولین عامل در تعیین کیفیت تعداد بکلینک ها است. این موضوع باعث مشکلات بسیاری برای سئو کاران تازه کار و ناشی شد. آنها با مشاهده رتبه گیری سریع سایت با افزایش بکلینک، کلیه فعالیت های سئو را به افزایش بکلینک خلاصه کرده و برای خود و مشتریانشان مشکلات عدیده ای ایجاد کرده اند.

کیفیت بک لینک ها: اعتبار سایت های بکلینک دهنده از نظر گوگل اهیمت دارد و میزان اعتبار سایت های بکلینک دهنده در رتبه گیری سایت اهمیت زیادی دارد.

تعداد مخاطب مراجعه کننده به سایت: میزان مخاطبی که از گوگل به سیایت شما مراجعه می کند، از عوامل بسیار مهم در تعیین رتبه یک سایت در گوگل است.

سایر عوامل تعیین کننده سئو سایت در این مبحث نمی گنجند. سه عامل اصلی ذکر شده در تعیین رتبه گیری یک سایت برای کلمات کلیدی پربازدید در گوگل اهمیت بالایی دارد و تعیین کننده هستند. بنابراین اگر سایت تازه تاسیسی دارید به این عوامل اهمیت دهید.

نظر مت کاتس در باره سن دامنه

مت کاتس در باره اهمیت سن دامنه می گوید که: از نظر گوگل بطور کلی یک دامنه قدیمی تر قابل اعتماد تر از یک دامنه جدید است ولی میزان امتیازی که گوگل بابت سن یک دامنه در نظر می گیرد چندان زیاد نیست و این امر دلیل آن است که سایت های جوان زیادی سایت های با قدمت بیشتر را به عقب زده اند.

مت کاتس بیان میکند که وزنه سن دامنه، در الگوریتم های تعیین کننده، جایگاه سایت ها، در صفحه نتایج جستجوی گوگل، وزنه بسیار سبکی است.

مت کاتس در ویدئوی منتشر شده در یوتیوب عوامل موثر برای رتبه گیری بهتر سایت های جوان نسبت به سایتهای با سابقه بیشتر را به صورت زیر بیان می کند.

  • محتوای منحصر به فرد Ùˆ با کیفیت
  • تعداد محتوای منتشر شده
  • لینک های خارجی به محتوای سایت
  • در باره سن دامنه

مت کاتس در بخشی از ویدئوی سه دقیقه ای خود به مواردی در باره سن دامنه اشاره می کند. این موارد را به صورت مختصر بررسی خواهیم کرد.

  • دامنه ها بعد از 2 تا 3 ماه فعالیت برای داشتن رتبه در Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ مورد ارزیابی قرار میگیرید زیرا قبل از آن محتوای با ارزشی ندارند. این امر در صورتی Ú©Ù‡ این سایت ها در این مدت محتوای با ارزشی داشته باشند صحت ندارد.
  • سایت های با رتبه بالا در Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ØŒ سایت هایی هستند Ú©Ù‡ محتوای کاربر پسند Ùˆ لینک به آن محتوا ایجاد Ù…ÛŒ کنند. لینک ها به همراه کیفیت محتوا میزان بازدید از یک سایت را بالا Ù…ÛŒ برد. این موضوع به سایت برای رسیدن به رتبه های بهتر Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ کند. محتوای با ارزش یکی از کلیدی ترین موارد، در بالا بردن رتبه سایت در Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ است. اگر محتوای سایت شما دقیقا همان باشد Ú©Ù‡ مخاطبان به دنبال آن Ù…ÛŒ گردند، اگر کاربران محتوای سایت شما را جذاب بدانند، احتمال اینکه به آن لینک دهند بسیار زیاد است. محتوای خوب باعث ایجاد بکلینک معتبر بیشتری به سایت شما میشود.

شما میتوانید از سن دامنه خود بعنوان عامل برتری استفاده کنید. اما این کار یک شرط دارد در تمام مدتی که دامنه شما فعال بوده است. محتوای ارزشمند تولید کرده و کاربران وفادار خود را افزوده باشید و با آنالیز سایت مشکلات سایت را یافته و رفع نموده و استراتژی های درستی اخذ کرده باشید. در غیر این صورت هر سایت تازه تاسیسی براحتی میتواند رتبه بهتری از سایت شما در گوگل بدست بیاورد.

سن دامنه

آیا مقدار دقیق اهمیت سن دامنه بر نتایج جستجو مشخص است

حقیقت این است که با تحقیقات جدید بر روی نحوه رتبه دهی گوگل به سایت ها و میزان ماندگاری سایت ها در رتبه ها میتوان بسادگی دریافت که گوگل از یک الگوریتم شناور استفاده می کند، که در آن یک فاکتور کلیدی وجود دارد که مخاطب واقعی است و سایر فاکتور ها حتی فاکتور محتوای با کیفیت در زیر رده آن قرار می گیرند. به این ترتیب که شما سایت هایی را مشاهده می کنید که محتوای ارزشمندتری از رقبای خود در رتبه های بالاترگوگل دارند. فراموش نکنید که یک سایت ساده متن باز قادر به تشخیص ترافیک واقعی از ترافیک منتقل شده از پروکسی ها است. بنابراین تلاش برای فریب دادن گوگل با ورود به سایت با IP های مختلف از طریق پروکسی ها تاثیر چندانی در سئو سایت شما نخواهد گذاشت. بطور کلی گوگل به سمتی حرکت می کند که کاربران از کلیک کردن، روی گزینه های اولی که گوگل پیشنهاد میدهد، احساس رضایت داشته باشند.

خطای بزرگ سئو کاران در ایجاد محتوا

این بحث از چهارچوب مقاله سن دامنه خارج است ولی با توجه به تاکید زیاد بر ایجاد محتوای با ارزش، باید بگوییم که برخی سایت ها را مشاهده می کنیم که با کپی کردن صفحه نتایج جستجوی گوگل بدنبال ایجاد محتوای با ارزش هستند. یادتان باشد این سایت ها با الگورتیم گوگل پاندا طرف خواهند بود، که اگر این حقه را کشف کند.این سایت ها با درد سر بزرگی روبرو خواهند بود. از این روش برای ایجاد محتوا اکیدا اجتناب کنید. نتایج موقتی عالی را به قیمت نتایج دائمی بد نخرید.

مباحث سئو کلاه سیاه بطور کلی جایگاهی در میان مقالات ما ندارند، ولی این نکته با توجه به فراگیر شدن آن در بین بسیاری از سئو کاران چنان حائز اهمیت شده است که ترجیح دادیم، آن را به اطلاع شما برسانیم، تا گرافتار مشکلات ناشی از این روش بهینه سازی سایت نشوید. فراموش نکنید که همواره راه درست پر دردسرتر و سخت تر است. اگر راهی زیادی ساده بنظر میرسد، به آن شک کنید.

سابقه دامنه و اهمیت سن دامنه در آن

نتیجه گیری

میتوان در یک جمله گفت که هم صحبت جان مولر در مورد بی اثر بودن سن دامنه در جایگاه سایت در نتیجه جستجوی گوگل درست است و هم سخن مت کاتس مبنی بر اهمیت کم سن دامنه در تعیین جایگاه سایت در نتایج جستجو، در واقع سن دامنه مانند بسیاری از عوامل موثر دیگر بر جایگاه سایت ها در نتایج گوگل زمانی حائز اهمیت است که موجب جذب مخاطب وفادار و واقعی بیشتر به سایت شده باشد. در غیر این صورت این عامل ارزشی بسیار کم خواهد داشت و تعیین کننده جایگاه سایت در نتایج جستجو نخواهد بود.

منابعی برای مطالعه درمورد طراحی سایت و سئو سایت

http://seoweb1.mahdiblog.com

http://seoweb.samenblog.com

http://seo-webdesign.famblog.ir

http://seowebmaster.blogtez.com

http://seo-webdesign.niloblog.com

http://seo-webdesign.avablog.ir

http://seoweb1.monoblog.ir

https://seowebdesign.farsiblog.com

http://seowebmaster.tinysite.ir

http://seowebmaster1.blogtez.com

http://seowebmaster.hamrahblog.com

http://developer-website.blograz.ir

http://seo-web-designer.bigsite.ir

http://seowebmaster.takblog.net

http://seowebmaster.yektablog.net

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 82
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 314
  • بازدید ماه : 886
  • بازدید سال : 2523
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 19784
  • کدهای اختصاصی